وفد قطري يزور مؤسسة التدريب المهني لبحث سبل التعاون

استقبلت مؤسسة التدريب المهني وفداً قطرياً رفيع المستوى من وزارة التربية والتعليم والتعليم العالي في دولة قطر، في زيارة رسمية هدفت إلى بحث آفاق التعاون وتعزيز تبادل الخبرات في مجالات التعليم والتدريب المهني والتقني.

واستمع الوفد خلال اللقاء إلى تجربة المؤسسة في مجال التدريب المهني والتقني والتعرف على أبرز إنجازاتها وبرامجها النوعية والمتطورة التي تُعنى بتأهيل وتدريب الشباب وفقاً لاحتياجات سوق العمل المحلي والإقليمي والدولي، والمواكِبة للتطورات التكنولوجية والتقنية والذكية ومتطلبات القطاعات الإنتاجية.

وأشاد أعضاء الوفد بالمستوى المتقدم الذي وصلت إليه المؤسسة، وما حققته من نجاحات في تطوير منظومة التدريب المهني في الأردن.

وأكد الجانبان في ختام اللقاء أهمية استمرار التواصل والتنسيق المشترك بما يسهم في بناء تعاون مستدام يسعى إلى الارتقاء بجودة التعليم والتدريب، وإيجاد فرص جديدة لتبادل الخبرات بين المؤسسات المعنية في البلدين الشقيقين.

 

 

Qatari Delegation Visits the Vocational Training Corporation to Discuss Cooperation Opportunities

The Vocational Training Corporation (VTC) received a high-level Qatari delegation from the Ministry of Education and Higher Education in the State of Qatar, during an official visit aimed at exploring avenues of cooperation and enhancing the exchange of expertise in the fields of vocational and technical education and training.

During the visit, the delegation was briefed on the Corporation’s pioneering experience in vocational and technical training, as well as its key achievements and advanced programs designed to equip and qualify young people in line with the needs of local, regional, and international labor markets. The programs also align with technological and smart developments and the evolving demands of productive sectors.

The delegation commended the advanced level achieved by the Corporation and its success in developing Jordan’s vocational training system.

Both sides emphasized the importance of continued communication and joint coordination to establish sustainable cooperation that contributes to enhancing the quality of education and training, and creating new opportunities for the exchange of expertise between institutions in the two brotherly countries.